Do 1 klasy profilu Programowanie Gier przyjmowani są uczniowie:
- 4 lub 5 klasy szkoły podstawowej (w nowym roku szkolnym 2023/2024).
- Uczący się (co najmniej jeden rok) języka angielskiego.
- Grający w gry i nie bojący się komputera.
SEMESTR ZIMOWY (2023/2024)
- Poziom pierwszy - uczniowie tworzą gry dwuwymiarowe, wielopoziomowe; mapy kolejnych poziomów, postacie i obiekty występujące w grze rysowane są samodzielnie przez ucznia; bazowy poziom konfigurowania postaci, obiektów i przebiegu gry. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "My Doodle Game".
- Poziom drugi - uczniowie tworzą klasyczne "platformówki" - dwuwymiarowe, wielopoziomowe gry; postacie i obiekty występujące w grze wybierane są przez ucznia z dostępnych w generatorze bibliotek lub tworzone samodzielnie przez ucznia z elementów składowych; dobry poziom konfigurowania postaci, obiektów i przebiegu gry. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "Platfinity".
- Poziom trzeci - uczniowie tworzą izometryczne gry klasy RPG. Sterowanie logiką gry oparte na skryptach wbudowanych lub tworzonych przez uczniów - pierwszy kontakt z programowaniem logiki gry. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "RPG Maker VX Ace".
SEMESTR LETNI (2023/2024)
- Poziom czwarty - uczniowie tworzą gry trójwymiarowe, wielopoziomowe; postacie i obiekty występujące w grze wybierane są przez ucznia z dostępnych w generatorze bibliotek lub zbiorów zewnętrznych; mapy kolejnych poziomów tworzone są samodzielnie przez ucznia z elementów składowych. Najwyższa - pełna konfigurowalność postaci, obiektów i przebiegu gry. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "Game Guru" - najlepszy na świecie generator gier klasy FPS.
- Poziom piąty - wstęp do programowania. Sterowanie logiką gry oparte wyłącznie na skryptach tworzonych przez uczniów. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "Microsoft Kodu Game Lab".
- Poziom szósty - programowanie w języku Scratch - tworząc gry, animacje i interaktywne historie uczniowie poznają swój pierwszy język programowania - Scratch. Język ten został specjalnie opracowany w M.I.T. Media Lab dla ich kategorii wiekowej i jest powszechnie uznawany za język "pierwszego kontaktu" z programowaniem.
- Każdy poziom kończy się przygotowaniem przez Ucznia gry zaliczeniowej.
Terminy - rok szkolny 2023/2024
- Rok szkolny w MATEMATIKUS rozpoczyna się 11 września 2023 a kończy 21 czerwca 2024.
- Lekcje w klasie 1-szej profilu Programowanie Gier odbywają się raz w tygodniu (z wyjątkiem ferii szkolnych i świąt), w następujących godzinach:
ZAJĘCIA STACJONARNEwtorek (grupa A): 16.00-17.30środa (grupa B): 18.00-19.30 (brak miejsc)
- Prowadzący zajęcia: Tomasz Gwiazda
- Każda grupa liczy maksymalnie sześciu uczniów.
- Lekcja trwa 1,5 godziny zegarowej bez przerwy (czyli 2 godziny lekcyjne).
- W trybie stacjonarnym - każdy z uczniów ma do dyspozycji samodzielne, w pełni wyposażone stanowisko komputerowe.
- Rok szkolny kończy się wydaniem świadectwa ukończenia klasy 1-szej potwierdzającego nabyte przez ucznia umiejętności.
Liczba lekcji w kolejnych miesiącach | ||||||||||
IX | X | XI | XII | I | II | III | IV | V | VI | |
wtorek (grupa A) | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
środa (grupa B) | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Pierwsza lekcja: 12.09.2023 grupa A; 13.09.2023 grupa B | ||||||||||
Ostatnia lekcja: 18.06.2024 grupa A; 19.06.2024 grupa B |
Koszty
- Koszt pojedynczej lekcji wynosi 60 PLN.
- Opłaty wnoszone są z góry (wyłącznie przelewem) za każdy kolejny miesiąc na podstawie informacji o płatności wysyłanych e-mailem przez MATEMATIKUS. Faktury są wystawiane na żądanie, po zaksięgowaniu wpłaty za kolejny miesiąc.
- Pierwsza wpłata jest wnoszona w trakcie zapisu/rezerwacji i obejmuje zajęcia we wrześniu. Opłata ta nie podlega zwrotowi w wypadku rezygnacji z zajęć.
- UWAGA - wpłatę tę należy wnosić dopiero po otrzymaniu potwierdzenia rezerwacji e-mailem.
- MATEMATIKUS nie ponosi odpowiedzialności za nieobecność ucznia na zajęciach i nie odlicza nieobecności od należnych opłat.
- W wypadku nieobecności ucznia, zajęcia rejestrowane są w postaci filmu, do którego link przesyłany jest rodzicom ucznia po zajęciach.
Harmonogram płatności za kolejne miesiące w PLN | ||||||||||
IX | X | XI | XII | I | II | III | IV | V | VI | |
wtorek (grupa A) | 180 | 300 | 240 | 180 | 180 | 240 | 240 | 240 | 240 | 180 |
środa (grupa B) | 180 | 240 | 240 | 180 | 180 | 240 | 240 | 240 | 240 | 180 |
Zapisu/rezerwacji miejsca na zajęcia w roku szkolnym 2023/2024 można dokonać wyłącznie za pomocą poniższego formularza rezerwacji.
Po dokonaniu rezerwacji:
- w ciągu 12 godzin otrzymają Państwo e-mail potwierdzający wstępne przyjęcie rezerwacji;
- należy wtedy w terminie pięciu dni wnieść opłatę za lekcje realizowane we wrześniu;
- po zaksięgowaniu opłaty otrzymają Państwo e-mail potwierdzający zapisanie Państwa dziecka do MATEMATIKUS.
- Faktury za wniesioną opłatę wystawiamy na żądanie.
- UWAGA - prosimy o rozważny wybór rezerwowanego terminu bowiem w wypadku rezygnacji wniesiona opłata nie podlega zwrotowi.
FORMULARZ ZAPISU/REZERWACJI
1-klasa profil: Programowanie Gier