Do 1 klasy poziom profilu Programowanie Gier przyjmowani są uczniowie:
- 3 lub 4 klasy szkoły podstawowej (w nowym roku szkolnym 2024/2025).
- Uczący się (co najmniej jeden rok) języka angielskiego.
- Grający w gry i nie bojący się komputera.
SEMESTR ZIMOWY (2024/2025)
- Etap pierwszy - uczniowie tworzą gry dwuwymiarowe, wielopoziomowe; mapy kolejnych poziomów, postacie i obiekty występujące w grze rysowane są samodzielnie przez ucznia; bazowy poziom konfigurowania postaci, obiektów i przebiegu gry. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "My Doodle Game".
- Etap drugi - uczniowie tworzą izometryczne gry klasy RPG. Sterowanie logiką gry oparte na skryptach wbudowanych lub programowanych przez uczniów - pierwszy kontakt z samodzielnym programowaniem logiki gry. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "RPG Maker VX Ace".
SEMESTR LETNI (2024/2025)
- Etap trzeci - uczniowie tworzą wielopoziomowe gry 3D, sterowanie wszelkimi obiektami oraz logiką gry oparte wyłącznie na skryptach programowanych przez uczniów. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "Microsoft Kodu Game Lab".
- Etap czwarty - programowanie w języku Scratch - tworząc gry, animacje i interaktywne historie uczniowie poznają swój pierwszy język programowania - Scratch. Język ten został specjalnie opracowany w M.I.T. Media Lab dla ich kategorii wiekowej i jest powszechnie uznawany za język "pierwszego kontaktu" z programowaniem.
- Każdy etap kończy się przygotowaniem przez Ucznia gry zaliczeniowej.
Poniżej - przykładowe zrzuty z ekranów projektów realizowanych na każdym z etapów.
Terminy - rok szkolny 2024/2025
- Rok szkolny w MATEMATIKUS rozpoczyna się 9 września 2024 a kończy 27 czerwca 2025.
- Lekcje w klasie 1-szej profilu Programowanie Gier odbywają się raz w tygodniu (z wyjątkiem ferii szkolnych i świąt), w następujących godzinach:
ZAJĘCIA STACJONARNEśroda (grupa A): 16.00-17.30
- Prowadzący zajęcia: Tomasz Gwiazda
- Każda grupa liczy maksymalnie dziesięciu uczniów.
- Lekcja trwa 1,5 godziny zegarowej bez przerwy (czyli 2 godziny lekcyjne).
- W trybie stacjonarnym - każdy z uczniów ma do dyspozycji samodzielne, w pełni wyposażone stanowisko komputerowe.
- Rok szkolny kończy się wydaniem świadectwa ukończenia potwierdzającego nabyte przez ucznia umiejętności.
Liczba lekcji w kolejnych miesiącach | ||||||||||
IX | X | XI | XII | I | II | III | IV | V | VI | |
środa (grupa A) | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
Pierwsza lekcja: 11.09.2024 grupa A; | ||||||||||
Ostatnia lekcja: 25.06.2025 grupa A; |
Koszty
- Koszt pojedynczej lekcji wynosi 60 PLN.
- Opłaty wnoszone są z góry (wyłącznie przelewem) za każdy kolejny miesiąc na podstawie informacji o płatności wysyłanych e-mailem przez MATEMATIKUS. Faktury są wystawiane na żądanie, po zaksięgowaniu wpłaty za kolejny miesiąc.
- Pierwsza wpłata jest wnoszona na początku września - przed rozpoczęciem roku szkolnego w MATEMATIKUS.
- MATEMATIKUS nie ponosi odpowiedzialności za nieobecność ucznia na zajęciach i nie odlicza nieobecności od należnych opłat.
- W wypadku nieobecności ucznia, zajęcia rejestrowane są w postaci filmu, do którego link przesyłany jest rodzicom ucznia po zajęciach.
Harmonogram płatności za kolejne miesiące w PLN | ||||||||||
IX | X | XI | XII | I | II | III | IV | V | VI | |
środa (grupa A) | 180 | 300 | 240 | 180 | 180 | 240 | 240 | 240 | 240 | 180 |
Rezerwacji miejsca na zajęcia w roku szkolnym 2024/2025 można dokonać wyłącznie za pomocą poniższego formularza rezerwacji.
Po dokonaniu rezerwacji w ciągu 12 godzin otrzymają Państwo sms oraz e-mail potwierdzający przyjęcie rezerwacji.
FORMULARZ REZERWACJI
1-klasa profil: Programowanie Gier