2 klasa Programowanie - Program nauczania - MATEMATIKUS Akademia Młodego Informatyka - Szkoła Projektowania Gier i Animacji Komputerowych Tomasza Gwiazdy

MATEMATIKUS
Akademia Młodego Informatyka
Prof. Tomasza Gwiazdy
MATEMATIKUS
Przejdź do treści

PROGRAM NAUCZANIA

PIERWSZA POŁOWA SEMESTRU ZIMOWEGO (2022/2023)

Programowanie w języku Scratch(*) - tworząc gry, animacje i interaktywne historie uczniowie poznają swój pierwszy język programowania - Scratch. Język ten został specjalnie opracowany w M.I.T. Media Lab dla ich kategorii wiekowej i jest powszechnie uznawany za język "pierwszego kontaktu" z programowaniem.

UWAGA: jeżeli Twoje dziecko zna język Scratch - zapisz je do klasy 3-ciej.

DRUGA POŁOWA SEMESTRU ZIMOWEGO ORAZ SEMESTR LETNI (2022/2023)

Programowanie gier na urządzenia mobilne w języku/środowisku STENCYL- nabyte do tego momentu umiejetności zostaną pogłebione w profesjonalnym środowisku jakim jest STENCYL i wykorzystane do programowania gier uruchamianych na wszelkich urządzeniach mobilnych, jak również PC i MAC.

Koncepcje dotyczące programowania, jakie uczniowie poznają dzięki Scratch i Stencyl to: obiekt, metoda, klasa, kolejność, iteracje/pętle, instrukcje warunkowe, zmienne, listy, obsługa zdarzeń, współbieżność, wejście/wyjście, wyrażenia logiczne, liczby losowe, interfejs użytkownika.

Publikacja - uczniowie poznają techniki i zasady publikacji oraz ewentualnej komercjalizacji napisanych przez siebie gier. Wszystkie opracowane przez uczniów gry w środowisku STENCYL zostaną opublikowane przez nich na GOOGLE PLAY w trybie wczesnego dostępu Alfa lub Beta.


(*) aktualnie w wielu polskich szkołach język Scratch jest już nauczany, jednakże my poświęcamy mu kilka pierwszych tygodni zajęć aby mieć pewność, że wszyscy uczniowie mają opanowane wszystkie pojęcia związane z algebrą niezbędne dla nauki programowania .
Wróć do spisu treści