1 klasa Programowanie - Program nauczania - MATEMATIKUS Akademia Młodego Informatyka - Szkoła Projektowania Gier i Animacji Komputerowych Tomasza Gwiazdy

MATEMATIKUS
Akademia Młodego Informatyka
Prof. Tomasza Gwiazdy
MATEMATIKUS
Przejdź do treści

PROGRAM NAUCZANIA

SEMESTR ZIMOWY (2022/2023)

  • Poziom pierwszy - uczniowie tworzą gry dwuwymiarowe, wielopoziomowe; mapy kolejnych poziomów, postacie i obiekty występujące w grze rysowane są samodzielnie przez ucznia; bazowy poziom konfigurowania postaci, obiektów i przebiegu gry. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "My Doodle Game".
  • Poziom drugi - uczniowie tworzą klasyczne "platformówki" -  dwuwymiarowe, wielopoziomowe gry; postacie i obiekty występujące w grze wybierane są przez ucznia z dostępnych w generatorze bibliotek lub tworzone samodzielnie przez ucznia z elementów składowych; dobry poziom konfigurowania postaci, obiektów i przebiegu gry. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "Platfinity".
  • Poziom trzeci - uczniowie tworzą izometryczne gry klasy RPG. Sterowanie logiką gry oparte na skryptach wbudowanych lub tworzonych przez uczniów - pierwszy kontakt z programowaniem logiki gry. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "RPG Maker VX Ace".



SEMESTR LETNI (2022/2023)

  • Poziom czwarty - uczniowie tworzą gry trójwymiarowe, wielopoziomowe; postacie i obiekty występujące w grze wybierane są przez ucznia z dostępnych w generatorze bibliotek lub zbiorów zewnętrznych; mapy kolejnych poziomów tworzone są samodzielnie przez ucznia z elementów składowych. Najwyższa - pełna konfigurowalność postaci, obiektów i przebiegu gry. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "Game Guru" - najlepszy na świecie generator gier klasy FPS.
  • Poziom piąty - wstęp do programowania. Sterowanie logiką gry oparte wyłącznie na skryptach tworzonych przez uczniów. Oprogramowanie, które zastosujemy do nauki to "Microsoft Kodu Game Lab".
  • Każdy poziom kończy się przygotowaniem przez Ucznia gry zaliczeniowej.

Wróć do spisu treści